-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29620 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:25

آيا ائمه (عليهم السلام) مانند پيامبران تبليغي هستند؟
امامان معصوم (عليهم السلام) رهبري وپيشوايي همه جانبه مادي ومعنوي و جسمي وروحاني خلق را به عهده دارند ومقام امامتِ امّت بالاترين مقام ها است ، توضيح اين كه كساني كه از طرف خدا مأموريت داشتند داراي مقامات مختلفي بودند : 1 ـ مقام نبوت يعني دريافت وحي از خداوند ، بنابر اين (نبي) كسي است كه وحي بر او نازل مي شود ولي مأمور به ابلاغ نيست ليكن اگر مردم از او بخواهند وسؤال نمايند در اختيار آنها مي گذارد . 2 ـ مقام رسالت يعني مقام ابلاغ وحي وتبليغ ونشر احكام خداوند ، بنابر اين رسول كسي است كه موظف به ابلاغ وانذار وبشارت وتلاش وكوشش براي رساندن پيام الهي به مردم بوده است . 3 ـ مقام امامت يعني رهبري وپيشوايي مردم ، در واقع امام كسي است كه دستورات الهي را به مرحله اجرا مي گذارد وبه تمام برنامه هاي خداوند در جهت پرورش انسانها تحقق مي بخشد ) تفسير نمونه ج 1 ص 440 ، ج 13 ص 455 ، آيت الله ناصر مكارم شيرازي ، پيام قرآن ج 7 ص 365 (. پس ممكن است كسي تنها مقام نبوت را دارا باشد وكسي علاوه بر مقام نبوت مقام رسالت را نيز داشته باشد وكسي افزون بر مقام نبوت ورسالت از مقام امامت نيز بهره مند باشد مانند حضرت ابراهيم وحضرت پيامبر اسلام (صلي الله عليهما وآلهما) بلكه پيامبران اولي العزم مقام امامت را نيز دارند. امامان شيعه مقام نبوت ورسالت را ندارند چون كه با آمدن حضرت محمد (صلي الله عليه وآله ) پيامبري خاتمه يافت ولي داراي مقام امامت هستند يعني پس از رحلت پيامبر اسلام (صلي الله عليه وآله) رهبري جامعه اسلامي وتفسير وتبين قرآن مجيد وسنت نبوي وحفظ وحراست از تحريف در دين را بر عهده دارند ، بنابر اين ائمه (عليهم السلام) تنها مأمور به تبليغ وارشاد نبوده اند، بلكه علاوه بر ارشاد وتفسير قرآن موظف به تشكيل حكومت ، رهبري جامعه اسلامي ، واجراي احكام نوراني اسلام مي باشند كه به اين وسيله جامعه بشري را به طرف تكامل واقعي هدايت ميفرمايند ، مقام رسالت وامامت به مقياس عظمت دين اهميت دارد هر ديني جامع تر ومهم تر باشد امامت در آن دين نيز بيش از رسالت برخي از رسولان اهميت پيدا مي كنند. حكومت اسلامي واجراي احكام الهي وپرورش افراد شايسته در مسير تكامل باطني به عهده امامان (عليهم السلام) گذاشته شده است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.